• 2016

do Gimnazjum nr 1 w Piekoszowie im. Stefana Żeromskiego
    na rok szkolny 2013/ 2014

Składanie dokumentów

·         Do 7 czerwca 2013 r. - złożenie kwestionariusza o przyjęcie do klasy pierwszej gimnazjum na rok szkolny 2013/ 2014.

·         Od 28 czerwca do 5 lipca 2013 r. - doręczenie oryginałów świadectw ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczeń o wynikach sprawdzianu po szóstej klasie szkoły podstawowej.

·         10 lipca 2013 r. - ogłoszenie list uczniów przyjętych do gimnazjum.

·         Od 26 do 29 sierpnia 2013 r. dodatkowa rekrutacja dla absolwentów, którzy nie przystąpili do sprawdzianu w terminie.

·         30 sierpnia 2013 r. ostateczny termin ogłoszenia list uczniów przyjętych do klas pierwszych gimnazjum.

Niedostarczenie świadectwa i zaświadczenia OKE w terminie
    do 5 lipca 2013 r. jest jednoznaczne z nieumieszczeniem na liście przyjętych.

Kwestionariusz zapisu ucznia

Kwestionariusz zapisu ucznia do klasy I Gimnazjum nr 1 w Piekoszowie należy składać w sekretariacie szkoły w godzinach 7:00 - 15:00.
    Można go otrzymać w sekretariacie szkoły, a także pobrać w wersji elektronicznej do druku poniżej:

DEKLARACJA WYBORU GIMNAZJUM 2013

• SPOTKANIA Z RODZICAMI

2013-05-09 23:10:00
    Ilość wyświetleń: 974

W dniu 23 maja 2013 r. (w czwartek) o godzinie 16:30 odbędą się w gimnazjum spotkania z rodzicami.

• WSPOMNIENIA Z TRZECIEGO SPOTKANIA COMENIUSA W BUŁGARII

2013-05-06 10:30:00
    Ilość wyświetleń: 1872

Wspomnienia z trzeciego spotkania Comenius "Europejskie Muzeum Owoców", Vidin, Bułgaria
    spisane przez Ingę Pietrzykowską, Weronikę Wolszczak, Dominikę Gałęziowską i Weronikę Buras - uczestniczki wyjazdu do Bułgarii w ramach projektu Socrates Comenius "Europejskie Muzeum Owoców".

Poniedziałek, 22.04.2013.

Zaczęliśmy podróż wcześnie rano i trwała ona cały dzień: najpierw jechałyśmy 3 godziny busem do Warszawy, następnie przez 2 godziny leciałyśmy samolotem, a następnie spędziłyśmy 4 godziny podróżując z Sofii do Vidin ponownie autobusem. Podróż była długa, ale dość wygodna. Spędziłyśmy wiele czasu rozmawiając ze sobą i było miło. Podobał nam się też nasz pierwszy lot i nawet dostałyśmy certyfikaty od  kapitana!

Wtorek, 23.04.2013.

Pierwszy dzień wspaniałej wycieczki do Widin rozpoczął się śniadaniem o 8 rano. O godzinie 9 wyszłyśmy z hotelu i szkolny autobus zabrał nas do szkoły partnerskiej. Szkoła mieściła się w bardzo starym budynku, ale bardzo ładnym. Spotkałyśmy tam przemiłych ludzi z różnych krajów i przyjaźnie zostały nawiązane. Później mieliśmy ciekawe zajęcia plastyczne, podczas których wykonywaliśmy malowane jajka i jabłka z papieru. Niektórzy nauczyciele uczestniczyli w  spotkaniu na temat zagadnień projektu. Po słodkiej przekąsce poszliśmy na zewnątrz, gdzie wspólnie graliśmy w piłkę. Potem można było trochę odpocząć na ławce w słońcu. Zobaczyłyśmy też pobliski kościół i zrobiłyśmy kilka zdjęć. Po obiedzie oglądałyśmy filmy z przedstawień o owocach z partnerskich szkół. Po godzinie szesnastej było trochę wolnego czasu. Wspólnie z nauczycielami poszłyśmy zwiedzać okolicę, a następnie, około godziny dziewiętnastej zjadłyśmy kolację w restauracji, a także zrobiłyśmy zakupy.    O 22:30 poszłyśmy spać. W ten sposób zakończył się pierwszy dzień.

Środa, 24.04.2013.

O godzinie 9 wszyscy uczestnicy spotkania udali się do lokalnego przedszkola, zwiedzali budynek, a następnie zostali przyjęci herbatą. Później dzieci zaprezentowały tańce ludowe i pieśni. Podobało nam się to bardzo. O godzinie 10ej odwiedziliśmy ponownie szkołę partnerską, obejrzeliśmy prezentację na temat tej szkoły, jak  i bułgarskiego systemu edukacji. Uczniowie i rodzice przygotowali dla nas ciekawe potrawy, które były bardzo dobre. Można było pokonwersować z uczniami, zrobiono kilka wspólnych zdjęć. O godzinie czternastej odwiedziliśmy lokalne władze, siedzieliśmy w sali konferencyjnej i rozmawiali o Vidin i projekcie. Później udaliśmy się do miejscowej restauracji, gdzie spędziliśmy dwie godziny na obiedzie  i rozmowach. Następnie mieliśmy czas wolny. Odwiedziliśmy sklepy z pamiątkami. O godzinie osiemnastej wszyscy udali się do teatru, aby obejrzeć  przedstawienie o owocach, które zostało przygotowane przez naszych przyjaciół z Bułgarii. To było naprawdę wspaniałe. Dzieci także pokazały nam folklorystyczne, jak  i nowoczesne tańce i piosenki. Wracając z teatru weszłyśmy z naszymi nauczycielkami do pizzerii, a później wróciłyśmy do hotelu.

Czwartek, 25.04.2013.

To był wspaniały dzień. Najpierw odwiedziliśmy lokalną galerię sztuki. Były tam piękne obrazy i szkice. Potem chodziliśmy po parku nad brzegiem Dunaju. Zwiedziliśmy meczet, który jest jedynym na świecie, który ma ornament w kształcie serca na szczycie wieży. Zwykle meczety mają księżyc na szczycie wieży. W meczecie musieliśmy zdjąć buty. Następnie byliśmy w Kościele prawosławnym. Duchowny powiedział, że nie zdejmuje się tam świątecznych dekoracji. Potem był lunch. Było świetnie. Nasza grupa: Weronika Buras, Dominika Gałęziowska, Inga Pietrzykowska i Weronika Wolszczak rozmawiała z Edy’m Ilinka, Sebi’m i GegoryCodrut’em. Szkoda, że nie byli wówczas razem z nami uczniowie z Bułgarii. Byliśmy też z wizytą w szkole średniej, gdzie poczęstowano nas zdrowymi i smacznymi, własnoręcznie przygotowanymi potrawami. Następnie odwiedziliśmy  lokalną bibliotekę. Było  tam wiele książek, półki były pełne. Kobiety w strojach regionalnych przywitały nas  chlebem i ziołami. Następnie odwidzieliśmy sad, głównie rosły w nim jabłonie. Drzewa właśnie kwitły i wszystko  było piękne. Następnie wróciliśmy do Vidin i mieliśmy czas wolny, obiad i kolację. To był świetnie spędzony czas i trzeba powiedzieć, że Bułgaria jest super! Brakuje nam jej!

Piątek, 26.04.2013.

Obudziłyśmy się o 6 rano i zjadłyśmy śniadanie w hotelu. Później wszyscy udali się do Belogradchik, aby zobaczyć sławne tamtejsze skały i twierdzę. Odwiedziliśmy także miejscowe muzeum. Było tam dużo broni i narzędzi stosowanych w polu. Po godzinie 12ej udaliśmy się na obiad w lokalnej restauracji. O godzinie czternastej, byliśmy w drodze do jaskini Magura. Było tam bardzo zimno, ale to najpiękniejsza jaskinia jaką kiedykolwiek widziałyśmy. Po przejściu jaskini wszyscy udali się do autobusu i wrócili do Vidin. Był czas wolny, a później odbyła się pożegnalna kolacja. Pod koniec przyjęcia rozdano certyfikaty. To był wspaniały dzień.

Sobota, 27.04.2013.

Wstałyśmy wcześnie i wzięłyśmy taksówkę na dworzec autobusowy. Znów jechałyśmy 4 godziny, oglądając piękne widoki  gór lub śpiąc przez jakiś czas. Następnie wsiadłyśmy w samolot z Sofii do Warszawy i około godziny dziewiętnastej byłyśmy z powrotem w naszej miejscowości.  Cieszyłyśmy się z powrotu do domu, ale wciąż tęskniłyśmy za Bułgarią i wszystkimi naszymi przyjaciółmi. Zachowamy piękne  wspomnienia o tym wyjeździe na zawsze.

• MIĘDZYNARODOWE SPOTKANIE W BUŁGARII W RAMACH PROJEKTU SOCRATES COMENIUS

2013-05-01 23:10:00
    Ilość wyświetleń: 1790

W dniach 22 kwietnia – 27 kwietnia  2013 roku uczniowie z Zespołu Placówek Oświatowych w Piekoszowie uczestniczyli w trzecim międzynarodowym  spotkaniu grupy projektu Comenius, realizowanego pod hasłem "EuropeanFruitMuseum" (Europejskie Muzeum Owoców). Spotkanie odbyło się w mieście Vidin, położonym w północno-zachodniej części Bułgarii nad Dunajem blisko granicy z Rumunia i Serbią. W międzynarodowym spotkaniu uczestniczyły delegacje nauczycieli i uczniów ze szkół w Belfaście (Północna Irlandia), Vidin (Bułgaria), Antalyi (Turcja), Bereovesti (Rumunia) oraz Piekoszowa (Polska). Gospodarzem zjazdu była bułgarska Szkoła Podstawowa “SvetiKlimentOhridski”  w Vidin.
         Naszą placówkę reprezentowała delegacja w składzie: koordynator projektu – p. Iwona Zalewska – Lech (nauczyciel języka angielskiego i polskiego), p. Joanna Janowska-Jung (nauczyciel plastyki, informatyki i języka niemieckiego) oraz uczennice z gimnazjum: Inga Pietrzykowska, Weronika Wolszczak, Dominika Gałęziowska i Weroniak Buras.

• BEZPŁATNE SZKOLENIA INFORMATYCZNE DLA NAUCZYCIELI

2013-04-22 23:40:00
    Ilość wyświetleń: 2274

Projekt "Zamknijmy epokę kredy i gąbki w woj. Świętokrzyskim” współfinansowanyz Europejskiego Funduszu Społecznego w Zespole Placówek Oświatowych w Piekoszowie

Za zgodą pani Dyrektor dr Ewy Słomki pracownicy dydaktyczni i nauczyciele Zespołu Placówek Oświatowych w Piekoszowie uczestniczyli w projekcie „Zamknijmy epokę kredy i gąbki w woj. Świętokrzyskim” współfinansowanym z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.4. Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty.

W ramach projektu 24 osoby: Dyrektor ZPO w Piekoszowie dr Ewa Słomka, Wicedyrektor ZPO w Piekoszowie mgr Marzanna Tyra, pracownicy dydaktyczni oraz  nauczyciele przedmiotów humanistycznych i przedmiotów ścisłych z Gimnazjum nr 1 w Piekoszowie i Szkoły Podstawowej w Piekoszowie mieli możliwość podwyższenia swoich umiejętności w ramach bezpłatnych szkoleń informatycznych prowadzonych przez wykwalifikowanych pracowników firmy AIRLAN Technologie Sieciowe z Opola. Osobami prowadzącymi szkolenia byli: p. Marek Brodecki, p. Paweł Wieczorek i p. Krzysztof Godlewski  - certyfikowani trenerzy Microsoftu.

Szkolenia informatyczne w ramach projektu rozpoczęły się 25 marca 2013 r.,  a zakończyły się 12 kwietnia 2013 r. Odbywały się w salach dydaktycznych na terenie Gimnazjum nr 1 w Piekoszowie w 2 modułach z uwzględnieniem podziału na grupę: nauczycieli przedmiotów humanistycznych i nauczycieli przedmiotów ścisłych. W ramach szkolenia przeprowadzonych zostało 80 godzin lekcyjnych w 2 blokach po 40h. Uczestnicy szkoleń pracowali na laptopach z najnowszym oprogramowaniem, udostępnionych przez firmę AIRLAN Technologie Sieciowe. W ciepłe i smaczne posiłki, ciasta oraz serwis kawowy zaopatrywali uczestników właściciele „Chelosiowego Dworku” w Jaworzni - państwo Michalscy.

Plan szkoleń wyglądał następująco:

Moduł I  Zastosowanie tabletów i Office 2010/365 w nauczaniu przedmiotów humanistycznych i ścisłych

• Office 2012/365 metody komunikacji i tworzenia lekcji multimedialnych
    • Zamiast Tablicy, kredy i gąbki Tablet
    • Tablet jak platforma prezentacji w szkole
    • Mouse Mischief w edukacji = 1 laptop + 20 myszek
    • Excel jako dziennik lekcyjny

Moduł II  Wspomaganie nauczania przedmiotów humanistycznych i ścisłych

• Windows 7 w nauczaniu
    • Metodologia w E-Learningu – od koncepcji do nauczania
    • Platforma Moodle - Podstawowe cechy i możliwości platformy edukacyjnej
    • Google Apps w nauczaniu

W ramach projektu wszyscy uczestnicy szkoleń otrzymali tablety z klawiaturą tj. elektroniczną mini tablicę dla nauczyciela wraz z materiałami dydaktycznymi. Szkoła otrzymała w darowiźnie od firmy AIRLAN Technologie Sieciowe z Opola 2 projektory multimedialne o łącznej wartości ok. 3000 zł.

Inicjatorką szkoleń informatycznych i opiekunem grup na terenie szkoły była p. Joanna Janowska-Jung – nauczyciel ZPO w Piekoszowie.

Projekt „Zamknijmy epokę kredy i gąbki w woj. Świętokrzyskim” przyczynił się do propagowania idei cyfryzacji szkoły.

Reportaż z realizacji szkoleń informatycznych w ramach projektu "Zamknijmy epokę kredy i gąbki w woj. Świętokrzyskim" przygotowała p. Katarzyna Gurak i p. Karolina Chochulska, pracujące w Telewizji Internetowej Piekoszów. Materiał można obejrzeć na stronie internetowej ITV Piekoszów pod adresem: http://www.itvpiekoszow.pl/index.php/component/videoflow/?task=play&id=266

• PRZEDSTAWIENIE W JĘZYKU ANGIELSKIM THE FRUITS AND THE SWEETS

2013-04-22 23:30:00
    Ilość wyświetleń: 3905

Sala teatralna Gimnazjum nr 1 w Piekoszowie była w dniu 16 kwietnia 2013 r. miejscem spotkania uczniów, nauczycieli i rodziców, zorganizowanego pod hasłem projektu Socrates Comenius: European Fruit Museum (Europejskie Muzeum Owoców), który szkoła realizuje od września 2012 roku. Idea przewodnia tego projektu to współpraca partnerskich szkół z różnych krajów Europy, która ma na celu przybliżenie zalet owoców jako niezbędnego składnika zdrowej diety. Iwona Zalewska Lech, nauczycielka języka angielskiego opiekująca się Klubem Comeniusa podkreślała, że projekt jest dla naszej społeczności szkolnej niezmiernie wartościowy i potrzebny, gdyż w codziennym życiu brakuje sytuacji umożliwiających komunikację z obcokrajowcami w języku angielskim, a ponadto chcemy zapobiegać rozwijaniu się otyłości wśród dzieci i młodzieży.  Młodzież zachęcała do przeczytania ulotek, które mają na celu promowanie konsumpcji owoców. Serdecznie powitano przybyłych gości, którymi byli: Dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych w Piekoszowie – pani dr Ewa Słomka, Wicedyrektor Zespołu Placówek Oświatowych w Piekoszowie pani mgr Beata Ziental, przedstawiciele lokalnej prasy i telewizji.
         Koordynator projektu – pani Iwona Zalewska-Lech powitała także uczniów i nauczycieli, którzy przyjęli zaproszenie i zechcieli uczestniczyć w spotkaniu i obejrzeć przygotowane przedstawienie. Podziękowania za współpracę popłynęły do dyrekcji szkoły oraz do pań: Joanny Janowskiej-Jung oraz Magdaleny Banaś, które w ostatnich dwóch miesiącach z dużym zaangażowaniem współpracowały przy realizacji bieżących zadań projektu, a także włożyły dużo serca w organizację konkursu na najciekawszy plakat promujący spożycie owoców.
           Głównym celem spotkania było nagranie filmu prezentującego przedstawienie w j. angielskim pt. The Fruits and the Sweets ("Owoce kontra Słodycze"), które w założeniu skierowane byłonie tylko do społeczności naszej szkoły, ale też do przyjaciół z partnerskich krajów: Irlandii, Turcji, Bułgarii, Rumunii i Grecji. Koordynator podkreślała ponadto solidną pracę uczniów będących członkami Klubu Comeniusa w naszej szkole, w ramach którego powstała i regularnie spotyka się i pracuje grupa blisko 20 uczniów z różnych klas. Widują się co tydzień, w każdą środę, w sumie przez 3 godziny, wszystkie zadania wykonują na czas i profesjonalnie, co dostrzegają i chwalą partnerzy z innych krajów.
           Po przedstawieniu goście usłyszeli  piosenkę, która w konkursie przeprowadzonym wśród partnerów projektu zdobyła najwięcej głosów i została wybrana na oficjalny hymn projektu.
          Po przedstawieniu odbyło się podsumowanie Konkursu na plakat promujący spożycie owoców.  W konkursie udział wzięło łącznie 85 uczniów z Zespołu Placówek Oświatowych w Piekoszowie. Dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych w Piekoszowie – pani dr Ewa Słomka oraz p. Iwona Zalewska-Lech i p. Joanna Janowska-Jung wręczyły wiele dyplomów, ciesząc się z tak wielkiej popularności, jaką cieszył się konkurs, a dzięki temu również sam projekt.
         Przedstawienie przygotowały nauczycielki zaangażowane w projekt Socrates Comenius: European Fruit Museum (Europejskie Muzeum Owoców): p. Iwona Zalewska-Lech, p. Joanna Janowska-Jung i p. Magdalena Banaś.

Reportaż z przedstawienia Klubu Comeniusa w lokalnej telewizji

• REGULAMIN KONKURSU RECYTATORSKIEGO PROZY STEFANA ŻEROMSKIEGO

2013-04-22 23:20:00
    Ilość wyświetleń: 1566

XII KONKURS RECYTATORSKI PROZY STEFANA ŻEROMSKIEGO.

Regulamin konkursu

Organizatorzy konkursu:

- biblioteka szkolna, G.Wrona, I. Podgórska.

Cele konkursu:
    - propagowanie kultury czytelniczej;
    - podniesienie poziomu czytelnictwa ;
    - kształcenie umiejętności pięknego recytowania na głos i rozumienia   recytowanego tekstu;
    - wyrabianie nawyku czytania jako formy spędzania wolnego czasu;

Uczestnicy konkursu:

- uczniowie klas I - III gimnazjum;

Warunki uczestnictwa:

Konkurs przeprowadzony jest w dwóch etapach.

Etap I klasowy:

- Uczeń wybiera ciekawy fragment przeczytanej książki S. Żeromskiego i przygotowuje się  do  pięknego recytowania.
    - Uczeń recytuje wybrany fragment książki na forum klasy podczas lekcji języka polskiego.
    - Fragment powinien być recytowany przez około 2-3 minuty.
    - Nauczyciel polonista ocenia recytowanie wybranego fragmentu.
    - Najpiękniej recytujące 2-3 osoby z klasy biorą udział w II etapie konkursu (etap szkolny).
    - Osoby do II etapu wybiera nauczyciel polonista i zgłasza nazwiska uczniów do biblioteki szkolnej lub do nauczycieli: G. Wrony. I. Podgórskiej.

Etap II:

- Uczeń recytuje wybrany przez siebie fragment książki .

- Wystąpienia uczestników zostają ocenione przez jury II etapu konkursu.

Termin konkursu: 15.05.2013r.

Dyplomy i nagrody zostaną wręczone po zakończeniu konkursu.

• OGŁOSZENIE DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM

2013-04-22 23:10:00
    Ilość wyświetleń: 2557

Dnia  15.05.2013 r. o godz. 11.55 w bibliotece szkolnej odbędzie się XII KONKURS RECYTATORSKI PROZY STEFANA ŻEROMSKIEGO.

W konkursie mogą wziąć udział uczniowie klas I-III, którzy są gotowi opanować krótki fragment wybranego utworu PATRONA NASZEJ SZKOŁY, mają dobrą dykcję i chcą zaprezentować się przed komisją.

Szczególowych informacji udzielają organizatorki konkursu: p. Iwona Kuban, p. Irena Podgórska i p. Grażyna Wrona.

• LAUREACI KONKURSU NA NAJCIEKAWSZY PLAKAT PROMUJĄCY SPOŻYCIE OWOCÓW

2013-04-21 23:00:00
    Ilość wyświetleń: 2125

LAUREACI KONKURSU NA NAJCIEKAWSZY PLAKAT PROMUJĄCY SPOŻYCIE OWOCÓW
    - PRZYSTĄPIŁO DO NIEGO 85 UCZNIÓW NASZEJ SZKOŁY!

Rozstrzygnięcie konkursu na najciekawszy plakat promujący spożycie owoców oraz uroczyste wręczenie nagród odbyło się 16 kwietnia 2013 r. w świetlicy Gimnazjum nr 1 w Piekoszowie. Laureaci obejrzeli przedstawienie w języku angielskim zatytułowane „Owoce kontra słodycze”, a następnie odebrali dyplomy i upominki z rąk pani Dyrektor ZPO Ewy Słomki, szkolnego koordynatora projektu Socrates Comenius - pani Iwony Zalewskiej – Lech oraz nauczycieli współorganizujących konkurs – pań Joanny Janowskiej-Jung i Magdaleny Banaś.

W jury konkursu zasiadały panie: Wicedyrektor ZPO Beata Ziental, pedagog Szkoły Podstawowej pani Ewa Zaród, nauczyciele świetlicy – panie Renata Podstawka i Joanna Jarząbek.

Wszystkim serdecznie dziękujemy!

a)   Paulina Stępień  kl. 6c

b)   Michał Szymkiewicz kl. 4a

Wyróżnienia:

Kinga Zapała i Sandra Gierasimowicz klasa 4b, Natalia Wijas i Wiktoria Wawrzeńczyk 4c, Wiktoria Szlufik,  Angelika Garbat 4c , Wiktoria Pacak i Zuzanna Klimkiewicz 5b,  Julia Zapała klasa 5b , Milena Ciosek  4c, Radosław Rosłoński 4a, Patryk Grabowski klasa 5b  , Iza Brożek i Maja owczarek  3b, Aleksandra Jurek 3b, Maria Jakubowska  3b, Kasia Kozieł 3b